ORGANIZACJA
godzina: od 09:00 do 15:30
W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
• zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
- Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
- Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
- Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP SA I O/M 42 1020 4027 0000 1102 0031 0219
CEL SZKOLENIA
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z praktycznymi zastosowaniami sztucznej inteligencji (AI) w środowisku biurowym i księgowym. Uczestnicy nauczą się wykorzystywać nowoczesne narzędzia AI do automatyzacji codziennych zadań, usprawnienia pracy z dokumentami, analizą danych, tworzeniem raportów oraz obsługą klientów.
Kurs ma na celu:
- zwiększenie efektywności pracy biurowej i księgowej z wykorzystaniem narzędzi opartych na AI,
- naukę obsługi wybranych programów i aplikacji wspomagających pracę z dokumentami i arkuszami kalkulacyjnymi,
- rozwój umiejętności automatyzowania procesów powtarzalnych (np. generowanie raportów, wypełnianie formularzy, klasyfikacja dokumentów),
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z AI w pracy zawodowej.
Uczestnicy po zakończeniu kursu będą potrafili praktycznie wykorzystywać AI w codziennych obowiązkach zawodowych, zwiększając swoją produktywność i kompetencje cyfrowe.
ADRESACI SZKOLENIA
Warsztaty skierowane są pracowników biurowych, księgowych i pracowników działów finansowo-księgowych, biur rachunkowych, właścicieli firm, asystentów i sekretarek, osób z podstawową znajomością obsługi komputera, które chcą zdobyć nowe kompetencje cyfrowe dostosowane do wymagań współczesnego rynku pracy.
WYKŁADOWCA
Tomasz Bagiński - Trener i wykładowca stawiający na praktyczne zastosowanie przekazywanej wiedzy w codziennej pracy. Posiada 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów i szkoleń z czego ostatnie 7 jest ukierunkowane na pakiet biurowy Microsoft Office (Excel, BI, Word, PowerPoint, Access, Outlook) na wszystkich poziomach zaawansowania wraz z programowaniem w VBA. Środowisko Office’a a szczególnie Excel/Access zna nie tylko od strony dydaktycznej, ale również od strony zwykłego użytkownika, byłego analityka w korporacjach farmaceutach i jako osoba wspierająca innych użytkowników w problemach (case study). Obok wielu kursów informatycznych ukończył również szkolenia z zakresu prowadzenia grup szkoleniowych,
PROGRAM
1. Sztuczna inteligencja wstęp:
- historia,
- definicja AI,
- przykłady zastosowań,
- kierunki rozwoju.
2. Sztuczna inteligencja a aspekty prawne:
- bezpieczeństwo,
- prawa autorskie i własność tworzonych danych,
- AI Act, RODO,
- aspekty etyczne.
3. Przegląd popularnych rozwiązań:
- ChatGPT, Copilot, Gemini, Deepsek itp.
4. Tworzenie dokumentów:
- jak prawidłowo pisać prompty,
- praca z dokumentami/plikami Worda/ Excela/ PowerPointa/ tekstowymi,
- dostosowywanie treści dokumentów do konkretnego odbiorcy,
- tłumaczenia na różne języki,
- poprawa błędów i optymalizacja treści,
- porównywanie dokumentów, analiza różnic,
- ćwiczenia praktyczne.
5. Tworzenie grafik za pomocą narzędzi AI:
- przegląd rozwiązań,
- możliwości i ograniczenia,
- przykłady zastosowań.
6. Obliczenia w Excelu:
- obliczenia za pomocą funkcji,
- formatowanie warunkowe,
- generowanie arkuszy i wykresów.
7. Tworzenie programów w:
- VBA
- HTML