Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
03.09.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
szkolenie całodzienne
Opłata:
470,- zł od osoby

ORGANIZACJA

godzina: od 09:00 do 15:45

W ramach szkolenia zapewniamy:
•materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
•zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

  • Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
  • Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
  • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
  • Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP S.A. O/Konin 61 1020 2746 0000 3102 0236 1590

CEL SZKOLENIA

Według danych Ministerstwa Finansów w 2023 r. wzrosła istotnie luka VAT. Nie dziwi zatem, że wzrasta także liczba kontroli. Według danych MF, kontroli celno-skarbowych wszczętych w 2023 r. było ponad 9 tys., podczas gdy w roku poprzednim (2022) takich kontroli było tylko ok. 4 tys. Kontrole celno-skarbowe skierowane są na wykrywanie najcięższych nadużyć, w tym w zakresie VAT.

Szkolenie ma pomóc w weryfikacji, czy firma poprawnie rozlicza VAT w najważniejszych obszarach, które mogą skutkować zaległością podatkową. Idzie o to, by umożliwić uczestnikowi w czasie uczestnictwa w szkoleniu przeanalizowanie czy postępowanie jego firmy jest prawidłowe. Tym samym udział w zajęciach będzie formą działania w obszarze compliance, czyli samodzielnej, wewnętrznej aktywności firmy nakierowanej na wyszukiwanie u siebie działań niezgodnych z przepisami.

Podczas szkolenia omówione będą zagadnienia poprawnego rozliczania sprzedaży oraz zakupów i podatku naliczonego, z uwzględniem tych transakcji i zdarzeń, które szczególnie mogą przyczynić się do powstania nieprawidłowości.

ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów finansowych, księgowych oraz kadry zarządzającej, a także do osób odpowiedzialnych za prawidłowe rozliczanie podatku VAT mających za zadanie zdobycie lub ugruntowanie wiedzy praktycznej z zakresu rozliczania podatku VAT w 2024 roku.

WYKŁADOWCA

Hubert Grzyb - adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.

PROGRAM

1. Poprawne rozliczanie sprzedaży.

  • Właściwy moment powstania obowiązku podatkowego.
  • Protokół odbioru jako data wykonania usługi.
  • Faktury zaliczkowe i za częściowe wykonanie usługi.
  • Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych.
  • Refakturowanie.
  • Prawidłowe ustalanie podstawy opodatkowania.
  • Dotacje.
  • Koszty dodatkowe.
  • Kursy walut.
  • Ujęcie korekt.

2. Bezpieczny obrót międzynarodowy.

  • Sprzedaż WDT. Dokumenty. Prawo do zastosowania stawki 0 %..
  • Prawidłowe rozliczanie eksportu towarów.
  • WNT i nabycie na odwrotnym obciążeniu.
  • Transakcje łańcuchowe. Pułapki.

3. Podatek naliczony.

  • Związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi.
  • Z których zakupów organy i sądy administracyjne nie pozwalają odliczyć VAT?
  • Zakupy z zagranicy – gdzie czai się ryzyko?
  • Faktury w związane z reklamacjami, wadami, nieprawidłowościami. Czy można odliczyć VAT?
  • Jak dochować należytej staranności i dać się wkręcić w karuzelę VAT?
  • Ograniczenia w prawie do odliczenia VAT.
  • Błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT.

4. Pozostałe (wrażliwe) transakcje.

  • Sprzedaż budynków, lokali i gruntów.
  • Zbycie przedsiębiorstwa i zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
  • Transakcje nieodpłatne i barterowe.
Ziębicka 18
60-164 Poznań

tel.61 8630 480
tel.+48 452040111

szkolenia@skwp.poznan.pl
sekretariat@skwp.poznan.pl

PKO BP SA I O/M42 1020 4027 0000 1102 0031 0219