ORGANIZACJA
godzina: 9:00 do 15:30
• Sesja I: 09:00 – 10:30
• Sesja II: 10:45 – 12:15
• Sesja III: 12:45 – 14:15
• Sesja IV: 14:30 – 15:30
W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
• zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
- Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
- Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP S.A. O/Piła 83 1020 3844 0000 1302 0006 5425
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznego przeprowadzenia procesu digitalizacji, co pozwoli na zwiększenie efektywności pracy, redukcję kosztów oraz lepsze dostosowanie się do nadchodzących zmian prawnych, w tym związanych z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF).
WYKŁADOWCA
Agnieszka Ligocka – specjalista w zakresie wspierania cyfrowej transformacji księgowości, doświadczona wykładowczyni i menadżerka w branży finansowej.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie jest skierowane do właścicieli, menedżerów oraz kierowników biur rachunkowych i firm.
PROGRAM
1. Wprowadzenie do zagadnienia.
- Krótkie omówienie celów i struktury szkolenia.
2. Cyfrowy obieg dokumentów w biurze rachunkowym.
- Korzyści i wyzwania związane z cyfrowym obiegiem dokumentów.
- Narzędzia i technologie wspierające cyfrowy obieg dokumentów.
3. KSeF (omówienie ogólne).
- Krótkie wprowadzenie do KSeF i aktualnego stanu prawnego.
- Najważniejsze informacje o fakturach ustrukturyzowanych.
- Nadawanie dostępów i uprawnień (w środowisku testowym).
4. Mapa drogowa zmiany.
- Planowanie i zarządzanie zmianą w zespole.
- Krok po kroku: Jak wdrożyć zmiany w procesach księgowych.
5. Jak wybrać najlepsze rozwiązanie IT dla księgowości?
- Analiza dostępnych rozwiązań na rynku.
- Kryteria wyboru systemu IT.
- Przykłady i studia przypadków.
6. Wdrożenie
- Etapy wdrożenia systemu IT w biurze rachunkowym i w firmie.
- Kluczowe aspekty zarządzania projektem wdrożeniowym.
- Monitorowanie i optymalizacja wdrożonego systemu.
7. Zmiany w zespole i praca z cyfrowym dokumentem.
- Zarządzanie zmianą w zespole: przygotowanie, komunikacja i wsparcie.
- Praktyczne aspekty pracy z cyfrowym dokumentem.
- Budowanie kompetencji cyfrowych w zespole księgowym.
8. Warsztaty – cyfrowy obieg dokumentów na przykładzie SaldeoSMART, Fillup i Autenti.
- Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi SaldeoSMART, FillUp i Autenti.
- Case study: integracja narzędzi w codziennej pracy.
9. Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
- Podsumowanie najważniejszych punktów.
- Pytania i odpowiedzi.