Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
09.11.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
08:00
Typ:
Kurs
Tryb:
soboty (8-13)
Opłata:
820,- zł od osoby

ORGANIZACJA

  • Zajęcia odbędą się w 3 soboty: 25 stycznia, 1 i 8 lutego od 8:00 - 13:00
  • Warunkiem uczestnictwa w kursie jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem;
  • Zajęcia dydaktyczne odbędą się na żywo z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
    Przed zajęciami uczestnicy otrzymają link do platformy ClickMeeting oraz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej;
  • Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge;
  • 100% czasu zajęć odbywa się z wykładowcą – zajęcia są prowadzone w czasie rzeczywistym.

CEL

Celem kursu jest przygotowanie do samodzielnej obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel. Ćwiczenia są tak dobrane, aby nawiązywały do tematyki finansowo księgowej. Zagadnienia omawiane na kursie pomogą w sprawnym przygotowaniu zestawień i wykresów, a stworzone szablony będą mogły być wykorzystane w codziennej pracy. Uczestnicy kursu dowiedzą się jak uprościć i zautomatyzować zadania działu księgowości z wykorzystaniem programu Excel. Program kursu jest przygotowany w taki sposób, aby pokazać praktyczny wymiar poszczególnych narzędzi w programie Excel.

Realizacja zakładanego celu kształcenia następuje poprzez:

  1. aktywny udział słuchaczy w zajęciach,
  2. dyskusję,
  3. naukę własną słuchacza,
  4. analizę aktów prawnych.

WARUNKI ZALICZENIA

  • Obecność na poziomie min. 70%.

Absolwenci otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowującego na poziomie zaawansowanym do samodzielnej obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel.

PROGRAM

1. Skróty klawiaturowe – przyspieszenie pracy w Excelu

2. Model przechowywania danych w Excelu:
a. Typy danych w Excelu
b. Model relacyjny w Excelu - Bazy Danych przy wykorzystaniu narzędzi wbudowanych
c. Tabele dynamiczne wraz z fragmentatorami tabel dynamicznych
d. Zakresy nazwane

3. Sortowanie wielu kolumn jednocześnie, Filtrowanie i filtrowanie zaawansowane:
a. Filtrowanie tekstów, dat i liczb
b. Budowanie filtra zaawansowanego
c. Filtrowanie z użyciem znaków specjalnych

4. Funkcje i formuły:
a. Adresowanie komórek i zasady ich blokowania
b. Funkcje logiczne:
i. Funkcja JEŻELI, CZY.TEKST, ORAZ, LUB, CZY.PUSTE
c. Funkcje Analizy Danych finansowych:
i. LICZ.JEŻELI
ii. LICZ.WARUNKI
iii. SUMA.JEŻELI
iv. SUMA.WARUNKÓW
d. Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO i WYSZUKAJ.POZIOMO
e. Wybrane funkcje tekstowe:
i. LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE
f. Funkcje dat:
i. DATA, ROK, MIESIĄC, DZIEŃ, DNI.ROBOCZE,DZIEŃ.ROBOCZY, DZIŚ, TERAZ, TEKST, NUM.TYG,
g. Inne wybrane funkcje
h. Formuły tablicowe

5. Narzędzie poprawności danych:
a. Sprawdzanie poprawności dla danych liczbowych
b. Sprawdzanie poprawności dla danych związanych z czasem
c. Sprawdzanie poprawności dla danych tekstowych
d. Sprawdzanie poprawności dla kryteriów określonych formułą

6. Formatowanie warunkowe:
a. Formatowanie warunkowe dla danych liczbowych
b. Formatowanie warunkowe dla danych związanych z czasem
c. Formatowanie warunkowe dla danych tekstowych
d. Formatowanie warunkowe dla kryteriów określonych formułą

7. Tabele Przestawne:
a. Dodawanie tabel przestawnych
b. Zmiana sposobu podsumowania tabel
c. Zmiana sposobu prezentacji tabel przestawnych
d. Grupowanie tabeli przestawnej
e. Dodawanie wykresu przestawnego
f. Dodawania pola i elementu obliczeniowego

8. Automatyzacja pracy i procesów realizowanych w Excelu:
a. PowerQuery – importowanie i przekształcanie danych
b. PowerPivot – tabela przestawna z wielu źródeł danych
c. Makra – wstęp do programowania w języku VBA

9. Inne częściej wykorzystywane narzędzia Excela:
a. Usuń duplikaty
b. Szukaj wyniku
c. Scenariusze
d. Sumy częściowe

10. Zabezpieczenie danych i ochrona pliku:
a. Blokowanie dostępy do wybranych komórek
b. Dodawanie hasła do arkusza, skoroszytu lub pliku

11. Tworzenie wykresów:
a. Tworzenie wykresu poprzez zaznaczanie danych
b. Zmiana ustawień wykresu
Tworzenie szablonu wykresu

Ziębicka 18
60-164 Poznań

tel.61 8630 480
tel.+48 452040111

szkolenia@skwp.poznan.pl
sekretariat@skwp.poznan.pl

PKO BP SA I O/M42 1020 4027 0000 1102 0031 0219