ORGANIZACJA
godzina: od 09:00 do 14:45
W ramach szkolenia zapewniamy:
•materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
•zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
- Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
- Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
- Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP SA I O/M 42 1020 4027 0000 1102 0031 0219
CEL SZKOLENIA
Reklama na Fecebooku czy wkładka do gazety, szkolenie produktowe czy udział w konferencji, pozycjonowanie w sieci czy konto na LinkedIn, a może tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? A może obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? Metod promocji jest tysiące – ale którego byśmy nie wybrali – trzeba będzie ustalić, jakie skutki powoduje taki wydatek na gruncie CIT, PIT i VAT. Ponadto wydatki te trzeba dobrze udokumentować i uzasadnić? Jak zrobić to skutecznie i gdzie kryją się ryzyka podatkowe – o tym wszystkim powiemy sobie na setkach praktycznych przykładów adresowanych do małych i dużych firm.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców, księgowych, finansistów oraz właścicieli firm.
WYKŁADOWCA
Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 16 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca podczas ponad 1000 szkoleń z zakresu prawa podatkowego.
PROGRAM
- Reklama, reprezentacja, wydatki mieszane – jak skutecznie poradzić sobie z aspektem przychodu w PIT, kosztów podatkowych w CIT i odliczenia na gruncie VAT?
- Świąteczne wydatki związane z kontrahentami (kartki, paczki prezentowe, upominki, alkohol, słodycze, imprezy podsumowujące rok) – skutki podatkowe.
- Wydatki z okazji Świąt adresowane do pracowników (paczki świąteczne, bony do marketu, karty przedpłacone, wigilie pracownicze, ZFŚS, zmiana limitu zwolnień)
- Wydatki świąteczne podatników ECIT (CIT estoński).
- Koszty uzyskania przychodów dotyczące reklamy na przełomie roku.
- Ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów – 1 milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę – jak bezpiecznie rozliczyć ją za 2023 r.?
- Projekt objaśnień Ministerstwa Finansów dotyczący stosowania ulgi z 2023 r.
- Udział w targach, delegacje, wyżywienie
- Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury,
- Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
- Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
- Ulga na wspieranie sportu i kultury w rozliczeniu 2023 r. – odliczenie 50% wydatków.
- Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
- Sponsoring właściwy czy darowizna?
- Obowiązki dokumentacyjne
- Współpraca z instytucjami kultury
- Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
- 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT, CIT, PIT)
- Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
- Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
- Gadżety reklamowe dla kontrahentów (np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
- Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
- Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
- Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
- Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
- Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa (sport, działalność charytatywna, darowizny)
- Konkursy z nagrodami – jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
- Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
- Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
- Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
- Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów.