ORGANIZACJA
godzina: od 10:00 do 15:00
W ramach szkolenia zapewniamy:
•materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
•zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
- Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
- Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
- Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP SA I O/M 42 1020 4027 0000 1102 0031 0219
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom kompleksowej wiedzy na temat wakacji składkowych, aby mogli skutecznie korzystać z tej ulgi w swojej działalności gospodarczej.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie jest skierowane do przedsiębiorców, księgowych, doradców podatkowych, pracowników biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, konsultantów biznesowych, pracowników instytucji wspierających przedsiębiorczość.
WYKŁADOWCA
Izabela Leśniewska - doradca podatkowy, wykładowca ekspert w zakresie składki zdrowotnej, autorka artykułów w serwisie Prawo.pl i ekspertka w „Rzeczpospolitej”.
PROGRAM
1. Definicja: wakacje składkowe czy urlop składkowy?
2. Cel wakacji składkowych.
3. Co obejmują, a czego nie obejmują wakacje składkowe?
4. Kogo dotyczą, a kogo nie dotyczą wakacje składkowe, czyli podstawy.
5. Kogo dotyczą a kogo nie dotyczą wakacje składkowe, czyli wątpliwe przypadki.
6. Forma opodatkowania przedsiębiorcy a wakacje składkowe.
7. Warunki uzyskania wakacji składkowych odnośnie składek społecznych:
- obowiązkowe podleganie,
- liczba zgłoszeń do ubezpieczeń,
- przychody, KAS a ZUS,
- zakres czynności.
V. Limit pomocy de minimis.
8. Pomoc de minimis – zaświadczenie czy oświadczenie?
9. Wysokość wakacji składkowych – podstawy.
10. Wysokość wakacji składkowych – nietypowe przypadki.
11. Blaski i cienie.
12. Etapy komunikacji kancelaria/biuro - klient.