Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
30.09.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Tryb dzienny
Opłata:
470,- zł od osoby

ORGANIZACJA

godzina: od 09:00 do 14:00

W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
• zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

  • Szkolenie online na platformie ClickMeeting – działa w przeglądarce, bez instalacji.
  • Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
  • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
  • Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP SA I O/M 42 1020 4027 0000 1102 0031 0219

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom aktualnej wiedzy na temat rozliczania benefitów i świadczeń na rzecz pracowników, współpracowników B2B oraz kadry zarządzającej w kontekście podatkowym (PIT, CIT, ECIT, VAT) obowiązującym w 2025 roku.

ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie skierowane jest do specjalistów ds. kadr i płac, działów HR, księgowości, podatków oraz kadry zarządzającej odpowiedzialnej za świadczenia i benefity pracownicze oraz współpracowników B2B w firmie.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 20 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca  podczas ponad 1000 szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

PROGRAM

  1. Świadczenia pozapłacowe – ogólnie o skutkach podatkowych.
  2. Pracownicy, współpracownicy, B2B, kadra zarządzająca – różne skutki podatkowe świadczeń.
  3. Na co należy uważać będąc podatnikiem CIT-u estońskiego?
  4. Wydatki na rzecz osób na umowach B2B – złagodzenie linii orzeczniczej dotyczącej zaliczania tych wydatków do kosztów firmy od.
  5. Rewolucyjny wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. w sprawie nieodpłatnych świadczeń dla pracowników i jego stosowanie w praktyce Polskiego Ładu 2022.
  6. Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników oraz członków zarządów (ryczałty lub „ceny rynkowe”, kwestia paliwa, regulaminy korzystania z pojazdów).
  7. Samochód firmowy parkowany w miejscu zamieszkania pracowników i członków zarządów (samochód w trakcie pandemii, skutki w PIT i CIT, mobilni pracownicy, koszty używania samochodu po zmianach w 2019 r.)
  8. Napoje, artykuły spożywcze (herbata, kawa, napoje, ciastka) zużywane podczas imprez integracyjnych, konferencji, szkoleń, spotkań, targów i eventów – praktyczne studium przypadków.
  9. Świadczenia BHP na rzecz pracowników – szeroki katalog.
  10. Bony obiadowe, catering dla pracowników, zakupy żywności dla pracowników.
  11. Karnety na basen, siłownię, do kina, teatru, bony Sodexo, karty Multisport, pakiety medyczne.
  12. Ubezpieczenie OC dla członków zarządu.
  13. Sprzęt sportowy dla pracowników, dla drużyny zakładowej, wynajęcie sali gimnastycznej.
  14. Odzież pracownicza, strój służbowy – studium przypadków, ekwiwalenty za pranie odzieży.
  15. Podnoszenie kwalifikacji pracowników i członków zarządów (studia menedżerskie, kursy językowe, studia podyplomowe, doskonalenie zawodowe oraz związane z tym świadczenia w postaci sfinansowania podręczników i noclegów, nowa ulga na szkolnictwo wyższe 150 % KUP w kosztach)
  16. Zakwaterowanie pracowników, wynajęcie mieszkań pracowniczych dla ekip budowlanych i monterskich, hotele dla handlowców.
  17. Telefony, tablety i komputery służbowe przekazane pracownikom.
  18. Świadczenia pracownicze sfinansowane z ZFŚS (paczki świąteczne, pożyczki mieszkaniowe, wakacje dzieci, świadczenia rzeczowe, zapomogi)
  19. Świadczenia z tytułu podróży służbowych pracowników (oraz podróży osób nie będących pracownikami) i używanie przez pracowników samochodów prywatnych w jazdach miejscowych i podróżach służbowych po zmianach w 2019 r.
  •  Nieudokumentowane wydatki a zwrot wydatków z tytułu podróży służbowej (m. in. zagadnienie wręczania napiwków podczas zagranicznych podróży służbowych).
  • Tzw. „pobyt prywatny” pracownika w trakcie podróży służbowej i jego skutki.
  • Inne wydatki dodatkowe niezbędne do realizacji zadania służbowego (studium przypadków).
  • Wyżywienie w ramach usługi hotelowej.
  • Podróże osób nie będących pracownikami: kadra zarządzająca, właściciele, kontrakty menedżerskie,  rada nadzorcza, zleceniobiorcy, prokurenci, wolontariusze, członkowie stowarzyszeń – jak prawidłowo rozliczyć takie wyjazdy?
  • Określenie diet w kwotach wyższych niż wynikające z przepisów prawa.
  • Zwrot pracownikom faktycznie poniesionych przez nich wydatków na wyżywienie według rachunków.
  • Sfinansowanie ubezpieczeń, wiz bądź szczepień pracowników wyjeżdżających poza granice RP – skutki podatkowe na gruncie ustaw o PDOP i PDOF.
  • Pracownicy oddelegowani poza stałe miejsce pracy – zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
  • Rola wewnętrznego regulaminu rozliczania podróży służbowych i jego dostosowanie do potrzeb Spółki.
Ziębicka 18
60-164 Poznań

tel. 61 8630 480
tel. +48 452040111

szkolenia@skwp.poznan.pl
sekretariat@skwp.poznan.pl

PKO BP SA I O/M 42 1020 4027 0000 1102 0031 0219

close