ORGANIZACJA
Zajęcia odbędą się w trybie online w dniach 5,12 oraz 19 października br.
- Warunkiem uczestnictwa w kursie jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem;
- Zajęcia dydaktyczne odbędą się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
Przed zajęciami uczestnicy otrzymają link do platformy ClickMeeting oraz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej; - Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge;
- 100% czasu zajęć odbywa się z wykładowcą – zajęcia są prowadzone w czasie rzeczywistym.
CEL
Celem szkolenia jest przyśpieszenie pracy w programie. Dzięki funkcjom i formułą uczestnik pozna techniki analizowania dużych zbiorów danych oraz będzie w stanie wyciągać wnioski z tej analizy dzięki możliwości tworzenia raportów, zestawień i wykresów. Szkolenie skierowane jest do osób pracujących na co dzień w programie i chcących poznać jego szersze możliwości. Wybrane narzędzia pozwalają tworzyć podsumowania danych oraz zmienić ich wygląd dzięki formatowaniu warunkowemu. Dzięki tabelom przestawnym uczestnik będzie w stanie tworzyć raporty i zestawienia.
Po ukończeniu kursu uczestnik będzie umieć:
a. Budować funkcje proste i zagnieżdżone.
b. Tworzyć zaawansowane formuły liczące, sumujące i wyszukujące dane.
c. Pracować z wieloma formatami danych.
d. Tworzyć raporty z dużych zbiorów danych i analizować je poprzez tabele przestawne.
e. Obliczać terminy płatności wykorzystując funkcje dat.
f. Wyróżniać dane i wybrane wartości dzięki formatowaniu warunkowemu.
g. Filtrować nawet najbardziej złożone wartości.
WARUNKI ZALICZENIA
- Obecność na poziomie min. 70%.
Absolwenci otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowującego na poziomie średniozaawansowanym do samodzielnej obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel.
PROGRAM
1. Adresowanie komórek i zasady ich blokowania
2. Funkcje i formuły
a. Funkcje logiczne
I Funkcja JEŻELI, CZY.TEKST, ORAZ, LUB, CZY.PUSTE
b. Funkcje Analizy Danych finansowych
I LICZ.JEŻELI
II LICZ.WARUNKI
III SUMA.JEŻELI
IV SUMA.WARUNKÓW
c. Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO i WYSZUKAJ.POZIOMO
d. Wybrane funkcje tekstowe
I LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE
e. Funkcje dat
I DATA, ROK, MIESIĄĆ, DZIEŃ, DNI.ROBOCZE,DZIEŃ.ROBOCZY, DZIŚ, TERAZ, TEKST, NUM.TYG,
f. Inne wybrane funkcje
I SUMY.CZĘŚCIOWE
3. Filtrowanie i filtrowanie zaawansowane
a. Filtrowanie tekstów, dat i liczb
b. Budowanie filtra zaawansowanego
c. Filtrowanie z użyciem znaków specjalnych
4. Sortowanie wielu kolumn jednocześnie
5. Formatowanie warunkowe
6. Tabele Przestawne od podstaw
a. Dodawanie tabel przestawnych
b. Zmiana sposobu podsumowania tabel
c. Zmiana sposobu prezentacji tabel przestawnych
d. Grupowanie tabeli przestawnej
e. Dodawanie wykresu przestawnego
f. Dodawania pola i elementu obliczeniowego
7. Zabezpieczenie danych i ochrona pliku
a. Blokowanie dostępy do wybranych komórek
b. Dodawanie hasła do arkusza, skoroszytu lub pliku
8. Drukowanie dokumentów
a. Przystosowanie dokumentu do prawidłowego wydruku
b. Dodawanie stopki i nagłówka
c. Dodanie powtarzającego się wiersza
d. Podgląd podziału strony
9. Tworzenie wykresów
a. Tworzenie wykresu poprzez zaznaczanie danych
b. Zmiana ustawień wykresu
c. Tworzenie szablonu wykresu
10. Narzędzie sum częściowych
a. Grupowanie danych
b. Sumy częściowe
11. Narzędzie poprawności danych