ORGANIZACJA
godzina: od 09:00 do 13:15
W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
• zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
- Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
- Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
- Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP SA I O/M 42 1020 4027 0000 1102 0031 0219
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do prawidłowego prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów zgodnie z aktualnymi i planowanymi zmianami w przepisach, w tym nowymi strukturami JPK, zasadami ujmowania przychodów i kosztów oraz rozliczeniami podatkowymi na koniec roku.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do pracowników biur rachunkowych, młodszych księgowych oraz wszystkich osób, które chcą kompleksowo od podstaw poznać zasady funkcjonowania CIT lub pogłębić wiedzę i umiejętności z zakresu objętego niniejszym programem nauczania.
WYKŁADOWCA
Małgorzata Rzeszutek - doktor ekonomii oraz doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej, praktyk księgowości oraz ekspert podatkowy specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec prowadzi zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT również podatków branżowych w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów. Autor wielu publikacji w prasie branżowej, wykładowca w szkołach wyższych z tematyki podatkowej. Jako doradca przewodzi zespołowi doradców zajmujących się tworzeniem procedur dla firm w zakresie schematów podatkowych, należytej staranności, KSeF , podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST.
PROGRAM
1. Zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów- omówienie zmian wynikających z Rozporządzenia Ministra Finansów i Gospodarki z 6 września 2025 roku
- metoda memoriałowa i kasowa (uproszczona) prowadzenia KPIR
- przychody podstawowe i pozostałe w KPIR
- ewidencjonowanie zakupu towarów i materiałów oraz kosztów ubocznych
- ewidencjonowanie wynagrodzeń
- ujmowanie pozostałych kosztów działalności w KPIR
- zasady sporządzania spisu z natury
- wpływ VAT na dokonywanie zapisów w KPIR, numer KSeF w KPiR
2. Dokumenty księgowe będące podstawą dokonywania zapisów w KPIR
- faktury, faktury VAT RR, rachunki
- dokumenty księgowe
- dokumenty wewnętrzne
- zbiorcze zestawienia dokumentów czy nadal będzie możliwe?
- raporty fiskalne
- faktura wystawiona do paragonu
3. Przychody i koszty podatkowe w KPIR
- data powstania przychodu, przychody zwolnione w ramach ulg senior czy wielodzietny
- przeliczanie przychodów wyrażonych w walucie obcej
- przychody z nieodpłatnych świadczeń
- definicja kosztów podatkowych
- data ujęcia kosztów w KPIR
- przeliczanie kosztów wyrażonych w walucie obcej
- różnice kursowe dodatnie i ujemne
- amortyzacja jako szczególny rodzaj kosztu, ustalanie wartości początkowej środka trwałego
- składka zdrowotna w KPiR
- ujęcie wynagrodzeń i składek ZUS w KPIR
- samochód w firmie – rozliczenia podatkowe po zmianach od 2026 roku
- ujęcie ubytków, przecen w KPiR
- remanent początkowy i końcowy w KPiR
4. Ewidencja środków trwałych i WNiP w KPiR w obliczu nowej struktury JPK-ST, omówienie jej zawartości
5. Zamknięcie roku podatkowego w KPIR – nowe struktury JPK-KPIR i JPK ST i terminy wejścia ich w życie
- wyliczenie podatku za rok podatkowy
- wpływ różnic remanentowych na wysokość podatku
- sporządzenie zeznania podatkowego
- zawartość struktury JPK-KPiR