Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
27.05.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
16:30
Typ:
Kurs
Tryb:
Tryb popołudniowy
Opłata:
1290,- zł od osoby

ORGANIZACJA

godzina: od 16:30 do 19:45

20, 24, 27, 31 października, 3, 7 listopada 2025 r.

W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
• zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

  • Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
  • Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
  • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
  • Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP SA I O/M 42 1020 4027 0000 1102 0031 0219

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest zdobycie i utrwalenie przez uczestników wiedzy na temat rozliczania VAT w towarowym obrocie międzynarodowym.

ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie skierowane jest do do specjalistów ds. podatków i księgowości zajmujących się rozliczeniami VAT w transakcjach międzynarodowych.

WARUNKI ZALICZENIA

  • Obecność na poziomie min. 70%

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda  biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający 28 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi z 16 oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach

PROGRAM

 I Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów

  1. Zdefiniowanie WDT oraz nietransakcyjne WDT.
  2. Obowiązek podatkowy.
  3. Przesłanki materialne zastosowania stawki 0% przy WDT.
  4. Przesłanki formalne zastosowania stawki 0%.
  5. Zasada domniemania jako nowy sposób dokumentowania WDT. Noty wyjaśniające Komisji Europejskiej.
  6. Znaczenie postanowień umownych oraz formuł Incoterms. jako ułatwienie rozliczenia transakcji międzynarodowych.
  7. Reklamacje, zwroty, upusty, zaliczki.
  8. Kurs waluty.
  9. Procedura magazynu call of stock - dostawca

II Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów

  1. Zdefiniowanie WNT oraz nietransakcyjne WNT.
  2. Obowiązek podatkowy
  3. Reklamacje, zwroty, upusty, zaliczki.
  4. Kurs waluty
  5. Procedura magazynu call of stock – nabywca

 III Eksport i import towarów

  1. Eksport towarów - obowiązek podatkowy i prawo do zastosowania stawki 0%.
  2. Zasady rozliczenia zaliczki w eksporcie.
  3. Korekty eksportu bezpośredniego i pośredniego rozliczanego przy dokumentach otrzymanych z opóźnieniem.
  4. Import towarów –zasady ogólne i procedury szczególne.
  5. Retrospektywna decyzja naczelnika urzędu celno-skarbowego i jej wpływ na rozliczenie VAT.
  6. Prawo do odliczenia VAT z tytułu importu.
  7. Reklamacje, zwroty, upusty, zaliczki
  8. Kurs waluty

IV Transakcje łańcuchowe i trójstronne transakcje uproszczone

  1. Zasady rozliczania transakcji łańcuchowej, rozpoznanie dostawy ruchomej i nieruchomej. Pakiet Quick fixes.
  2. Trójstronne transakcje uproszczone – rozliczenie i dokumentowanie.

V Dostawa towarów wraz z montażem

  1. Czym różni się dostawa z montażem od WDT/WNT oraz eksportu towarów?
  2. Miejsce opodatkowania – czy zawsze można rozliczyć dostawę z montażem w trybie odwrotnego obciążenia?
  3. Moment powstania obowiązku podatkowego – znaczenie zapisów umownych oraz dokumentacji potwierdzającej dokonanie dostawy z montażem.

VI Transgraniczne świadczenie usług

  1. Transgraniczne świadczenie usług.
  2. Miejsce świadczenia usług – zasada ogólna przy usługach świadczonych na rzecz podatników oraz nie podatników (np. konsumentów).
  3. Usługi związane z nieruchomościami – zakres pojęcia. Czy w jego zakresie mieszczą się usługi magazynowania, spedycyjne, doradcze, montażowe itp.?
  4. Usługi transportowe, spedycyjne, logistyczne – zasady ustalania miejsca świadczenia.
  5. Usługi gastronomiczne, cateringowe, wynajem pojazdów – zasady ustalania miejsca świadczenia.
  6. Wstęp i udział w międzynarodowych targach, wystawach, konferencjach i innych imprezach
  7. Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług.
  8. Zasady odliczenia VAT dla importu usług w przypadku otrzymania faktury z opóźnieniem.
  9. Stawka 0% dla usług związanych z międzynarodowym transportem i logistyką – zasady stosowania oraz wymagana dokumentacja.
  10. Korekty w sprzedaży i zakupie usług – kiedy ująć i po jakim kursie przeliczyć?
  11. Pozostałe przypadki (wynajem samochodu, usługi szkoleniowe, usługi wstępu)

VII Szczególne procedury handlu międzynarodowego - pakiet e-commers

  1. Sprzedaż konsumencka na terenie UE – zasady i pojęcia od 01.07.2021 r.
  2. Pojęcie wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość (WSTO) oraz sprzedaży na odległość towarów importowanych (SOTI).
  3. Limit wartości sprzedaży dla WSTO niepowodujący obowiązku naliczenia VAT w innym kraju.
  4. Zasady dokumentowania WSTO.
  5. Moment powstania obowiązku podatkowego.
  6. Procedury uproszczone VAT OSS oraz VAT IOSS, procedura uproszczona w imporcie dla przesyłek niskiej wartości.
  7. Nowe zasady opodatkowania dla platform e-commerce.
  8. Nowe kody w JPK_V7 związane ze zmianami w sprzedaży konsumenckiej do UE.
  9. Czym jest system TAX FREE?
  10. Jak skorzystać z VAT Refunds w innych krajach?
Ziębicka 18
60-164 Poznań

tel. 61 8630 480
tel. +48 452040111

szkolenia@skwp.poznan.pl
sekretariat@skwp.poznan.pl

PKO BP SA I O/M 42 1020 4027 0000 1102 0031 0219

close