ORGANIZACJA
godzina: od 09:00 do 14:00
W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf) – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia,
• zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
- Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft Teams.
- Wymagania techniczne: komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 5 dni przed jego rozpoczęciem.
- Opłatę za szkolenia prosimy uiścić przelewem na konto: PKO BP S.A. O/Konin 61 1020 2746 0000 3102 0236 1590
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie, jak sztuczna inteligencja i narzędzia takie jak ChatGPT-4 mogą wspierać procesy księgowe w jednostkach gospodarczych, szczególnie w kontekście generowanie prostych raportów, odpowiadania na maile, przygotowanie formuł w excelu oraz tworzeniu prezentacji. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat najnowszych rozwiązań technologicznych i przepisów prawnych dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w księgowości. Szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne zastosowania AI do automatyzacji i optymalizacji procesów księgowych, uproszczenia rutynowych zadań stanowiących obciążenie zespołów finansowo-księgowych oraz na identyfikację i rozwiązywanie problemów wynikających z licznych interpretacji przepisów prawnych. Szkolenie ma na celu zintegrowanie wiedzy teoretycznej z najlepszymi praktykami, umożliwiając uczestnikom efektywne wykorzystanie nowych technologii w codziennej pracy, zwiększając tym samym efektywność i transparentność finansową jednostek gospodarczych.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do:
- Skarbników, głównych księgowych i księgowych jednostek gospodarczych.
- Referentów działów finansowo-księgowych.
- Osób odpowiedzialnych za obsługę korespondencji, dokumentacji i raportowania.
WYKŁADOWCA
Jarosław Jurga - ekonomista, certyfikowany księgowy posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie finansów publicznych, praktyk specjalizujący się w zagadnieniach rachunkowości budżetowej. Ukończył studia podyplomowe z zakresu polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości oraz audytu wewnętrznego w JSFP. Szkoleniowiec, autor i współautor kilkunastu publikacji książkowych oraz licznych publikacji z obszaru rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.
PROGRAM
1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w księgowości:
- wprowadzenie do AI,
- omówienie potencjału AI w automatyzacji procesów administracyjnych,
- akty prawne dotyczące AI,
- uregulowania wewnętrzne dotyczące AI,
- podstawy korzystania z AI dla automatyzacji zadań pracowników biurowych i administracyjnych.
2. Wyzwania związane z AI:
- poufność i bezpieczeństwo danych,
- zasady redagowania komend,
- procedura korzystania z AI.
3. Przegląd narzędzi użytecznych w pracy działu księgowego:
- Chat GPT,
- Perplexity,
- DeepSeek,
- Copilot,
- Gemini,
- Clude AI.
4. Prawa autorskie do generowanych materiałów:
- definicja utworu,
- utrwalanie utworu,
- kod programu komputerowego,
- licencjonowanie praw autorskich,
- możliwe pola eksploatacji materiałów wygenerowanych przez AI.
5. Weryfikacja tekstu pod kątem plagiatu i tekstu wytworzonego przez AI.
6. Wykorzystanie Chat GPT w pracy biurowej:
- przygotowanie formuł i automatycznych raportów Excel,
- przygotowanie prezentacji Power Point,
- przygotowywanie tekstów,
- tworzenie postów na social media.
7. Interpretacja przepisów prawnych przez sztuczną inteligencję.
8. Zastosowanie ChatGPT-4 w komunikacji i dokumentacji wewnętrznej.
9. Metoda PARA w pracy administracyjno-biurowej:
- projekty,
- obszary,
- zasoby,
- archiwa.
10. Studia przypadków użycia AI w pracy administracyjno-biurowej:
- przygotowanie instrukcji i zarządzanie dokumentacją wewnętrzną z użyciem ChatGPT,
- wykorzystanie AI na pracy z tekstem,
- opracowanie streszczenia nowego aktu prawnego,
- przygotowanie sprawozdań tzw. „opisówek”,
- tworzenie raportów na podstawie określonych danych,
- tworzenie diagramów wykorzystywanych w raportach.
11. Podsumowanie i dyskusja o przyszłości AI w księgowości:
- omówienie studiów przypadków użycia AI w księgowości,
- dyskusja o wyzwaniach i przyszłych kierunkach rozwoju,
- sesja pytań i odpowiedzi, możliwość konsultacji indywidualnych projektów.